salam... haii.. kalau korang rase malas nak bace.. korang boleh tekan jer gambar speker tu... okey ..!!

kerjaya.... kemahuan... matlamat...

Salam semua..... Hari ini aku nak bercerita tentang kerjaya,kehdupan dan juga matlamat... Kerjaya.. orang cakap kat maner2 kiter leh dapat rezeki, asalkan kiter ader usaha... memang betol pon.. kalau dari dulu aku kejer betol2 n x tukar2 mungkin aku dah dapat jawatan yg agak selese... tapi tu lah masalah aku... cepat boring dalam buat sesuatu... aku rase kat lua saner pon ramai gak yang macam aku nie.. kejer kajap berhenti... mmm mungkin diorang lom ader rase tanggungjawab dalam hidup mereka.. samer la cam aku.. hehehe... Mmm pernah x korang rase yang apa yang korang selalu x dapat... mesti korang tertanye2 kenape kan... nak2 lak korang selalu tengok kawan2 or jiran2 korang selalu jek dapat apa yang diorang nak yang selau diberi oleh mak n ayah diorang... tapi korang agak2 la.. kawan2 n jiran2 korang puas ker dapat apa yang diorang dapat tu... belom tentu lagi... sebab kiter akan rase puas kalau barang yang kiter dapat tu hasil titik peluh kiter sendiri... jadi aku bagi cadangan la... jangan la terlalu berharap dengan ap yang kiter nak kalau rase malas nak cari sendiri... tapi kalau korang nak senang cepat ikot care SEPAH.. "kan perpatah ader cakap ujan batu dinegeri sendiri, ujan emas di negeri orang... so korang g negeri orang n time ujan korang capat2 sedia kan baldi ker.. paper je la tok tadah ujan ti.. pastu korang jual la.. sebab ujan kat negeri orang kan emas.. ;) "...
 Dalam hidup setiap orang mesti ader matlamat kan.... aku pon ader gak... matlamat aku senang je... aku nak tengok orang yang aku sayang tue bahagia... tapi nak capai matlamat tu bukan senang... macam2 yang perlu aku buat... tapi tu pon belom tentu dapat buat diorang bahagai... aku cumer perlu tau ap yg perlu aku wat... so kepada korang yang belom dapat capai matlamat korang terus kan useha korang tue yek... jangan cepat berputus ase... reziki... jodoh... mati... semua ditangan Tuhan... sama2 la kiter beruseha.. Cayok2.... :)

No comments:

Post a Comment

my pet (obi)